ثابت شده که ویتامین ث برای حمایت از سیستم ایمنی و تولید کلاژن ضروری است. هم چنین، ویتامین ث دارای خواصی است که می‌تواند به چندین بیماری بدن مانند کاهش خطر بیماری مزمن، مدیریت فشار خون بالا، کاهش خطر بیماری قلبی و موارد دیگر کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هویج، یکی از سبزیجات مغذی و منبع غنی ویتامین‌های A و K است. گنجاندن هویج در رژیم غذایی می‌تواند برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، مفید باشد زیرا کالری پایینی دارد و سرشار از فیبر غذایی است و می تواند تاثیر سیرکنندگی داشته باشد.
تغییرات هورمونی دوران یائسگی همراه با نازک شدن مو‌ها و ریزش مو است. خبر خوب این است که یک رژیم غذایی مغذی همراه با مصرف مولتی ویتامین‌ها برای جلوگیری از شکنندگی و خشکی مو می‌تواند مفید باشد.
سلامت نیوز به نقل از ایت دیس نوشت: بدن انسان به ۱۳ ویتامین ضروری نیاز دارد تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. این ویتامین‌ها عبارتند از: ویتامین‌های A، C، D، E و K به همراه ویتامین‌های گروه B (ریبوفلاوین، تیامین، بیوتین، ویتامین B ۱۲، ویتامین B ۶، فولات و اسید پانتوتنیک).
کمبود برخی دیگر از ویتامین‌ها نیز با درد مفاصل ارتباط دارد. این امر بویژه در افراد با رژیم و تغذیه نامناسب رایج است. ویتامین B ۱ و ویتامین E، ویتامین‌های B ۶ و ویتامین B ۱۲ از این دست هستند. با این حال درد مفاصل می‌تواند ناشی از مشکلات جدی دیگر هم باشد بنابراین؛ اگر با جبران ویتامین‌ها همچنان دچار درد مفاصل بودید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی به تولید رنگدانه (ملانین) در فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. لذا به منظور حفظ رنگ طبیعی موها باید به میزان کافی از این مواد مغذی مصرف کنید.
ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که در آب حل نمی‌شود، بنابراین برای اطمینان از جذب شدن این ویتامین، باید آن را با غذا‌های پرچرب مصرف کنید. مهم است که ویتامین D را در برنامه روزانه خود، در کنار صبحانه یا شاید میان وعده قبل از خواب بگنجانید (تا زمانی که در خواب شما اختلال ایجاد نکند.)
ویتامین ای یا ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است. این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از بافت‌های بدن در مقابل اثرات مخرب رادیکال آزاد برخی از ترکیب‌های شیمیایی محافظت می‌کند. بنابراین باید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
مصرف منظم میوه در رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر مورد نیاز بدن را دریافت کنید. خطر حملات قلبی، سکته مغزی و سرطان در افرادی که بیشتر میوه می‌خورند، کمتر است. همچنین یک مطالعه استرالیایی در سال ۲۰۲۱ نشان داد آمار ابتلا به دیابت نوع ۲ در افرادی که حداقل دو وعده میوه در روز مصرف می‌کنند، ۳۶ درصد پایین‌تر است.
مشیری یادآور شد: اگرچه ویتامین‌های گروه "ب" احساس خوبی از نظر رفع خستگی و راحتی اعصاب ایجاد میکند و نتیجه مصرف آن خوشایند است، ولی باید ابتدا مطمئن شد که بدن به آن نیاز دارد یا خیر، چون مازاد بر نیاز این ویتامین از طریق کلیه‌ها دفع خواهد شد در غیر اینصورت نباید بطور مکرر آمپول "نوروبیون" تزریق کنیم.
ویتامین‌های خانواده B در حفظ سلامت روان نقش دارند. به این دلیل که به‌طور مستقیم روی عملکرد سیستم عصبی تاثیر دارند. این تاثیر ناشی از کنترل و انتقال پیام‌های عصبی است؛ به همین دلیل کمبود آن می‌تواند زمینه‌ساز بروز اختلالات مختلف عصبی – روانی باشد.
نداشتن تغذیه مناسب می‌تواند بر تشدید بی‌خوابی نیز تاثیر داشته باشد؛ بنابراین باید کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها را برای رفع مشکلاتی، چون بی‌خوابی جبران کرد.
رژیم غذایی عامل مهمی است که می‌تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش یا کاهش رشد موهایتان داشته باشد.
علائمی مانند مشکلات خواب، عضلات منقبض و انرژی کم همه نشانه‌هایی است که افراد به کمبود برخی ویتامین‌ها دچار هستند و باید مکمل منیزیم مصرف کنند. بسیاری از ما احتمالا تا حدودی کمبود منیزیم داریم. پیش‌بینی می‌شود در کشور‌های توسعه‌یافته بین ۱۰ تا ۳۰ درصد از جمعیت با کمبود خفیف منیزیم مواجه باشند.
مصرف میوه‌ها با طیف گسترده رنگ‌ها می‌تواند تامین کننده انواع وسیع مواد مغذی فراتر از ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.
علی‌رغم ادعای برخی از استادان کاهش وزن به موثر بودن رژیم غذایی سوپ، اما باید بدانید که این رژیم گزینه خوبی برای کاهش وزن نیست. این یک رژیم غذایی بسیار محدود است که خطر ابتلا به کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند سلامت کلی شما را به خطر بیندازد.
کمبود برخی دیگر از ویتامین‌ها نیز با درد مفاصل ارتباط دارد. این امر بویژه در افراد با رژیم و تغذیه نامناسب رایج است. ویتامین B ۱ و ویتامین E، ویتامین‌های B ۶ و ویتامین B ۱۲ از این دست هستند. با این حال درد مفاصل می‌تواند ناشی از مشکلات جدی دیگر هم باشد بنابراین؛ اگر با جبران ویتامین‌ها همچنان دچار درد مفاصل بودید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی به تولید رنگدانه (ملانین) در فولیکول‌های مو کمک می‌کنند؛ لذا به منظور حفظ رنگ طبیعی مو‌ها باید به میزان کافی از این مواد مغذی مصرف کنید.
مصرف قرص مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.
ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که می‌تواند در کاهش سطح رادیکال‌های آزاد نقش داشته باشد. سطح بالای رادیکال‌های آزاد می‌تواند به استرس اکسیداتیو منجر شود و خطر آسیب سلولی و التهاب را به همراه داشته باشد. نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ انجام گرفت، نشان داد کمبود ویتامین C ممکن است با بیماری پارکینسون ارتباط داشته باشد.
سبزیجات منبع غنی انواع ویتامین‌ها هستند و باید روزانه آن‌ها را مصرف کرد، اما روزانه چقدر از گروه سبزیجات در رژیم غذایی خود بگنجانیم و چگونه آن‌ها را مصرف کنیم؟
خوردن برخی خوراکی‌ها آنقدر مفید است که می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، مانع ابتلای شما به ویروس آنفولانزا شود. همانطور که گفتیم این بیماری بیشتر در افرادی دیده می‌شود که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. پس می‌توانید تنها با خوردن برخی مواد مغذی و ویتامین‌ها به تقویت سیستم ایمینی بدن خودتان کمک کنید.
کلسیم و ویتامین D از مواد مغذی کلیدی برای سلامت استخوان هستند. اگر از دریافت این مواد مغذی عقب مانده‌اید، ممکن است به مکملی جدا از مولتی ویتامین‌های معمولی نیاز داشته باشید.
یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵ تا ۸۸ درصد آب است. به علاوه این که مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی از ویتامین‌های گروه ب مانند ویتامین ب۱۲ و ریبوفلاوین را برطرف می‌کند. برای خرید ماست، مطمئن باشید که نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب می‌کنید.
کیوی مملو از مواد مغذی و ویتامین‌هایی است که برای روده‌ها مفید هستند و باعث حرکت منظم روده می‌شوند. محتوای فیبر بالای کیوی اجازه می‌دهد تا ظرفیت نگهداری آب بالایی داشته باشد که باعث بهبود عمل دفع می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ